IDÉZETEK AZ ISKOLÁRÓL, A TANÍTÁSRÓL, A NEVELÉSRŐL

 
 
„Az iskola dolga, hogy megtaníttassa velünk, hogyan kell tanulni, hogy felkeltse a tudás iránti étvágyunkat, hogy megtanítson bennünket a jól végzett munka örömére és az alkotás izgalmára, hogy megtanítson szeretni amit csinálunk és hogy segítsen megtalálni azt, amit szeretünk csinálni.” (Szentgyörgyi A.)
 
 
 
 
 
 
 
„A gyermeki lélek az a tabula rasa, amelyre a jövendőt írják fel a tanítók.” (Juhász Gy.)
 
 
 
 
 
„Ezek a csillogó fekete szemű gyerekek nem maguk váltották a belépőjegyet arra az útra, amit úgy hívunk: élet... Ha szemükbe nézünk, ugyanazt a sugárzást érezzük, ugyanazt olvassuk ki belőlük: itt vagyok, faragj az évek során embert belőlem...” (Várady J.)
 
 
 
 
 
 
„Félig sem olyan fontos az, amit tanítunk gyermekeinknek, mint az, hogy’ tanítjuk. – Amit az iskolában tanultunk, annak legnagyobb részét elfelejtjük, de a hatás, melyet egy jó oktatási rendszer szellemi tehetségeinkre gyakorol, megmarad.” (Eötvös J.)
 
 
 
 
 
 
„Az embernek nem olyan fontos a tényeket megtanulni. Ehhez nincs igazán szüksége iskolára. Megtanulhatja őket könyvekből. Az oktatás értéke egy liberális szellemű iskolában nem a sok tényanyag megtanulása, hanem az agytréning, ami megtanít úgy gondolkodni valamiről, ahogy azt a könyvekből nem lehet megtanulni.” (A. Einstein)
 
 
 
 
 
 
„Ha valaki nem lehet a fény forrása, akkor legalább lámpavivőként világítsa meg mások útját.” (Markusovszky L.)
 
 
 
 
 
 
„Én azt hiszem, annál nincs nagyobb öröm, mint valakit megtanítani valamire, amit nem tud.” (Móricz Zs.)
 
 
 
 
 
 
„A legnagyobb tanári művészet, hogy az alkotás és felismerés örömét ébresszék.” (A. Einstein)
 
 
 
 
 
 
„A szó nem elég, példák által kell tanítanod; és csak azt tudod megtanítani, amire tapasztalatokon keresztül tettél szert.” (Ismeretlen)
 
 
 
 
 
 
„Túl gyakran aláértékeljük azt a képességünket, hogy saját példánk révén átalakíthatjuk mások életét.” (E. C. Prophet)
 
 
 
 
 
 
„Ha valakiből ki akarsz hozni egy bizonyos tulajdonságot, tégy úgy, mintha az elérendő erény máris egyik alapvető vonása lenne. Előlegezd meg a jó hírnevet, amelyet ki szeretnél fejleszteni benne; és roppant erőfeszítést tesz majd, nehogy csalódást okozzon neked.” (W. Shakespeare)
 
 
 
 
 
 
„Az álmok egy tanítóval kezdődnek, aki hisz benned, aki noszogat, ösztökél és fölsegít a következő lépcsőfokra, miközben meg-megbökdös egy hegyes pálcával, melyet úgy hívnak: igazság.” (D. Rather)
 
 
 
 
 
 
„Az emberben lévő nemes ösztönöket kell serkenteni, hogy merje vállalni legszebb álmait, s ne csak vállalni merje, de megvalósítani is. Ne kössön kompromisszumokat! Érdemes alázattal a legszebb álmokat megvalósítani.” (Benkei I.)
 
 
 
 
 
 
„Nem taníthatunk meg az embereknek semmit, csak segíthetünk nekik felfedezni azt saját magukon belül.” (G. Galilei)
 
 
 
 
 
 
„Nevelőid nem lehetnek mások, mint felszabadítóid.” (F. Nietzsche)
 
 
 
 
 
 
„Akkor hozod ki a legjobbat másokból, ha magadból is a legjobbat adod.” (H. Firestone)
 
 
 
 
 
 
„Tartsd távol magad azoktól, akik lekicsinylik ambícióidat. Csak a kis emberek teszik ezt, az igazán nagyok hozzásegítenek, hogy úgy érezd, te is naggyá válhatsz.” (M. Twain)
 
 
 
 
 
 
„Az alkotó elmék mindig készek voltak túlélni a legrosszabb oktatást is.” (A. Freud)
 
 
 
 
 
 
„Igyekeztem mindig elkerülni azokat a tanárokat, akik elégedettebbek voltak velem, mint én magammal.” (Varró M.)
 
 
 
 
 
 
„Az oktatás célja olyan önállóan cselekvő és gondolkodó egyének nevelése kell, hogy legyen, akik életük legnagyobb tettét a társadalom szolgálatában látják.” (A. Einstein)
 
 
 
 
 
 
„Az iskolának az a feladata, hogy a kérdezést természetes és leküzdhetetlen szokásunkká tegye.” (Örkény I.)
 
 
 
 
 
 
„Sok segítséget kaphatsz sorsodban a körülményektől, barátoktól, tanítóktól, de gondjaidat végül mégis magadnak kell megoldanod.” (Szepes M.)
 
 
 
 
 
 
„A szülőknek nem az a dolguk, hogy eltüntessék gyermekeik útjából az akadályokat, hanem hogy adjanak nekik egy jó térképet.” (M. J. Brown)
 
 
 
 
 
 
Ha egy gyerek szidalmakban él, megtanulja az ítélkezést.
Ha egy gyerek haragban él, megtanulja a harcot.
Ha egy gyerek félelemben él, megtanulja a rettegést.
Ha egy gyerek szánalomban él, megtanulja az önsajnálatot.
Ha egy gyerek gúnyban él, megtanulja a szégyent.
Ha egy gyerek féltékenységben él, megtanulja az irigységet.
Ha egy gyerek szégyenben él, megtanulja a bűntudatot.
Ha egy gyerek bíztatásban él, megtanulja az önbizalmat.
Ha egy gyerek megértésben él, megtanulja a türelmet.
Ha egy gyerek dicséretben él, megtanulja az önbecsülést.
Ha egy gyerek megértésben él, megtanulja a szeretetet.
Ha egy gyerek helyeslésben él, megtanulja magát szeretni.
Ha egy gyerek elismerésben él, megtanulja, hogy jó, ha célja van.
Ha egy gyerek önzetlenségben él, megtanulja a nagylelkűséget.
Ha egy gyerek tisztességben és őszinteségben él, megtanulja, mi az igazság és a becsület.
Ha egy gyerek biztonságban él, megtanulja, hogy bízzon magában és a többiekben.
Ha egy gyerek barátságban él, megtanulja, hogy jó a  világban élni.
Ha egy gyerek nyugalomban él, megtanulja megtalálni a saját békéjét.
A te gyermeked miben él?”
 
 
 
 
 
 
„Az ember valódi lényege a jóság. Vannak más, a nevelésből és a tudásból eredő jó tulajdonságok, de alapvető fontosságú, ha igazán emberi lényekké szeretnénk válni és értelmet akarunk adni létezésünknek, hogy szívünk jó legyen.” (XIV. dalai láma)
 
 
 
 
 
 
„Azért vagyok pedagógus, hogy a természetnek nyers gyémántját szép vigyázattal csiszoljam kristályba.” (Németh László)
 
 
 
 
 
 
 
„Úgy gyönyörködj a fiatalokban, mint
Akik Téged folytatnak majd.
De nem magad vágyait, emlékeit álmodd újra bennük,
Ne kényeztesd, ne ünnepeld, ne szidd,
Inkább szeresd érdemük szerint, becsüld meg őket.
Légy okos ellenállás, jó gát, tiszta meder,
Hogy növekedjenek, mint súly alatt a pálma,
Hogy önerejükből törhessenek utat maguknak.
S ne nyelje el őket a Lápok iszapja,
S a sivatag homokja.”
(Keresztúri Dezső)
 
 
 
 
 
 
„A pedagógus egyik legfontosabb feladata az, hogy minél gyorsabban és alaposabban úgy járjon el, hogy szükségtelenné váljék a tanítvány számára; és azután vonuljon vissza, időben távozzék el a színről, azaz szoktassa hozzá tanítványát az önálló gondolkodáshoz, munkamódszerhez, önismerethez, a célra törni tudáshoz; ezt nevezik az érettség küszöbének, amelyen túl a tanítvány már - MESTER.” (H. Neuhaus)
 
 
 
 
 
  
„Ne várjunk mindent az iskolától. Az iskola nem taníthat meg mindenre, ami az élethez szükséges. Lássunk magunk is a dologhoz...” (Kodály Z.)
 

 

 

vissza a címoldalra



E-mail:
Jelszó:
 Regisztráció
Elfelejtett jelszó
 
 


erkelamicegled.lapunk.hu címoldaláraLap tetejéreOldaltérkép
ingyen honlap
Powered by lapunk.hu